tisdag 31 januari 2012

Inspirerande

Sedan jag flyttade till Skövde så har jag upptäckt glädjen av att ha en butik att gå till för att få inspiration och bara titta runt i. Förut har jag handlat allt på nätet, vilket funkar om man vet vad man vill ha. Men det är så mycket roligare att kunna gå runt lite på måfo och titta på saker, klämma lite och prata med kunnig och trevlig personal. Mitt absoluta nya favorit ställe har blivit Nollfemhundra Papper och Present. De har inte bara saker till scrappboking utan allt möjligt roligt pyssel och massa vackra inredningssaker. Ja det kan nästan inte bli bättre. Dessutom så ligger butiken på vägen mellan högskolan och där min mamma bor så det är lätt att bara ta sig en titt.

Idag tog jag mig en titt, skulle inte köpa något alls. Det skutade med att jag köpte lite card stock och två vackert mönstrade papper. Dessutom vågade jag mig på att köpa något som var helt nytt för mig. Nämligen en flaska Distress Stain Broken China och en flaska med Glitterliner. Så nu ska jag leta upp lite tutorials på youtube. Det ska bli roligt att få prova något nytt!

Inga kommentarer: