onsdag 1 februari 2012

Ny gammalt


För längesedan gjorde jag ett grovt försök på ett solfjäderskort,
det hittar ni här. Nu har jag gjort ett "ordentligt" kort av det. Så här blev det:

Så här ser den ut när den är ihopfälld på framsidan.


Och på baksidan:


I ut fällt läge framifrån:


Och bakifrån:


Det var ett väldigt roligt kort att göra även om jag borde ha använt ett tjockare papper, eller kanske ha klistrat pappret på ett CS. Pappret är ett gammalt papper som jag har "sparat" för att använda till något speciellt. Spetsen kommer från farmors gamla gömmor och passade verkligt bra till pappret.

Sedan har jag fixat ihop två kort, ett till mamma och och ett till bästa vännen:




Till sist en LO från min min första maskerad.



2 kommentarer:

Anette sa...

Så fina saker du gör!

Angelica sa...

Superläckert med solfjäderskort!
Och ditt blev jättefint.
Så rolig idé att den är i riskzonen att användas även hos mej :)
Ha det bra!