torsdag 13 november 2008

Det har kommit.

Ja nu är paketet (eller rättare sagt paketen) från http://www.storyhouse.se här. Tyvärr så har jag inte kunnat hämta dem från posten, pojkvännen var här så det blev till att lugnt titta på en film och försöka tänka på anant. Ja ja, jag börjar inte arbeta för än kl 15 i morgon så jag hinner nog pyssla lite på förmiddagen. Jisses vad det kliar i fingrarna. Det råkade även bli ett litet paket inköppt hos www.scrapparazzi.se. Jag kunde inte låta bli alla vackra papper de hade, det slank dessutom ner en stämpel i korgen (undrar hur det hände). Det skickades i kväll så i början av nästa vecka så hoppas jag kunna sätta fingrarna i den lilla gobiten!

Just nu är hela lägenheten i kaose. Jag har inte så mycket plats att pyssla på i vanliga fall men just nu är det reducerat till nästan 0. Hantverkare har integit lägenheten! Vi ska byta från elvärme till vattenburen. Det innebär att alla gamla element ska ut, sedan ska det borras hål mellan lägenheterna för de nya rören (så långt är vi nu) sedan ska nya element och rör in och så lite färg och piff. Eftersom de gör hela huset på en gång (fyra trappuppgångar med sammanlagt omkring 70 lägenheter) så kommer det hela ta ca 3 veckor. Det trevliga är att alla med normala jobb har sin ledighet på helgen när det inte finns hantverkare här. Jag som har ett mindre normalt jobb *S* har mina lediga dagar mitt i veckan. Ingen sovmorgon här inte, nej här kommer de inklampande klockan sju på morgonen. De ska ju dessutom ha tillgång till alla rummen utom badrummen. Så för att jag ska kunan njuta av en sovmorgon så får jag campa i badkaret (kommer inte hända). Dessutom är det lite synd om katten som får bo på balkongen när jag arbetar. Inte för att det går nöd på honom där, men jag får lite dåligt samvete.
För att göra det hela så mycket bättre så är de flesta av min möbler ihop knölade i ena änden av varje rum. De behöver arbetsutrymme vid elementen så inga möbler där. Sängkammaren är så pass liten, och jag har knött in så pass många bokhyllor, så jag fick montera ner hela sängen och sover nu på soffan. Så som sagt, utrymmet för pyssel är begrännsat, men inte hindrar det mig. Nepp inte det minsta =)

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack för din kommentar hos mig! Lycka till med badkarscampandet ;o)