söndag 16 november 2008

Förvaring

Detta är ett stort problem. Min lägenhet räcker inte riktigt till för allt. Så mina scrapp prylar ligger i två pappkartonger, en för papper och en för allt det andra. Mina stämplar är i en pärm. Men att ha alla dekorationer, pennor, lim mm i en kartong innebär att det inte blir så lättnavigetat. Som ett steg i att ordna up pröran så gjorde jag ett så kallat dragspelsarkiv. Ett litet til lmina stickers, lösa blommor och liknande. Jag planerar att göra ngt liknande till pojkvännen i julklapp. Nu använde jag vanligt datapapper så det blev inte så bra resultat, dessutom så hade jag lite för myckat utrymme mellan plattorna. Men nu vet jag det *S*. Tyvärr kan jag inte lägga in några bilder för kameran har tagit semester tydligen. Men jag återkommer när den anser att det är dags att börja jobba igen.

Annars så går jag och väntar på mitt andra paket, full med trevliga papper och annat kul. Jag hoppas det kommer i morgon eftersom jag är ledig och kan ägna heeela dagen åt att pyssla. Jag måste ju ändå upp klockan sju för att hälsa hantverkaran välkomna. Jag är verkligen innerligt trött på hantverkare! Jag vill ha en enda liten sovmorgon. Jag föreslog i fredags att de skulle komma och fixa det de ska göra i morgon i dag, eftersom jag har arbetat hela dagen. Men se de jobbar tydligen inte på söndagar *S*. Så jag får vara så snäll och palla mig upp vid sju i morgon (när jag inte arbetar) eftersom jag inte är så förtjust i ideen att bli väckt av främande karlar i lägenheten...

Inga kommentarer: