lördag 31 januari 2009

Lite nya verk.

Ja nu har jag äntligen fått ett av mina efterlängtade paket och naturligtvis blev det ett par kort av det roliga innehållet. Det första kortet är gjort för en utmaning. Man fick välja en majblomma från ett årtal utan att veta hur de såg ut och sedan inspereras av blommans färger för att skapa en LO eller ett kort. Jag valde 1976 och fick då blågult. Toppen om någon i vänskapskrettsen eller familjen skulle ta studenten, men icke då. Så det fick bli ett födelsedagskort:



Sedan passade jag p åatt göra ett födelsedagskort till min mamma som fyller 70 år snart. Ett lite annorlunda kort som igentligen kanske passar bättre till allahjärtansdag men jag gillar ju min mamma så... Först ser man ett vikt papper med ett hjärta på:

Sedan öppnar man hjärtat och ser 70 samt en vacker dekoration.
Sist men inte minst viker man ner "flärparan" och får fram meddelandet och en liten söt tjej med en blomma:

Nu kliar det i fingrarna av att få göra ett par LO men jag har inte tid. Pojkvännen kommer när som helst och då måste amn ju umgås lite och i morgon är det dags att glida in til ljobbet igen. Men på tisdag, då ni....

Glöm inte min PIF tävling!

1 kommentar:

Unknown sa...

vilken härlig kort!!!