lördag 24 januari 2009

Miljön

Andra inlägget för dagen, måste vara ett rekord...
Jag satt och surfade lite innan det är dags att krypa till sängs och sprang på en miljötävling på en blogg. Vilken underbar tanke. Ideen är att man ska gnugga geniknölarna och komma på ideer som sparar planeten. Tävlingen finner ni här: http://anglahus.blogspot.com/

Mina ideer som jag ska försöka genomföra:

-Leta upp en lokal gårdsbutik och köp kött och grönsaker därifrån.
-Gå över till såpnötter istället för tvättmedel.
-Bli bättre på att använda sopsorteringssystemet.
-Försöka att ta med tygpåse eller dramaten när jag går och handlar.

Så nu tycker jag ni tar er en funderare ni också, det finns ett riktigt smarrigt pysselpaket som morot...

1 kommentar:

Annica sa...

Hej,

Titta i min blogg.En liten överaskning....