onsdag 21 januari 2009

Pysselhörna

Äntligen!! I vad som känns som en evighet har jag haft mina pysselprylar nerstoppade i två pappkartonger som jag har haft i en gaderob. Varje gång lusten att pyssla gör sig påminnd så har jag fått släpa fram dem och satt mig där jag tyckt var bra och sedan när jag var klar så har jag fått packa ihop allt igen och in i gaderoben. De första gångerna funkar det men när man pysslar ofta (som jag) så blir det till slut ett av två alternativ: 1. Man packar inte ihop utan låter det stå uppställt över hela matbordet vilket leder till att man äter alla middagar i soffan. 2. Man slänger ner alla saker huller om buller i kartongerna och när amn sedan ska ha något hittar man det inte.
Men nu, hör och häpna, har jag organiserat en liten pysselhörna. Det är mammas gamla syskåp som har blivit utrymmt och omvandlat. Förut hade jag (som namnet andtyder) min symaskin och tyg i skåpet. Nu är symaskinen förpassad till gaderoben och tyget är nerlagt i lådorna under skåpet. Jag syr ändå inte lika ofta som jag pysslar. Så så här ser skåpet ut utanpå. Det är ett gammalt skåp som mamma inhandlade på tidigt 60-tal på en hem och hushålls mässa.


När man öppnar dörrarna ser det ut så här. På insidan av dörren hängde jag puncharellan. Här ser man även det uppvikbara bordet (en av anledningarna till att skåpet är så bra).


Fäller man ner bordet ser det ut så här:

På översta hyllan har jag mina stämplar (i pärmen) min promarkers och andra pennor, saxar, lite tyg som jag aldrig använder, och lite små dekorationer som blivit över.

På mellersta hyllan står min Cutterpede (som jag älskar) med ett extrablad för att skapa veck samt olika dekorationer som jag använder.


På understa hyllan finns allt papper, till vänster allt det "hela" cardstock mm och till höger lite udda bitar och annorlunda papper som tex handgjort osv. Dessutom står här tejp, lim och stämpeldynor och lite annat smått och gott.

Jag behöver verkligen skaffa en bättre förvaring för mina papper men en sak i taget...

På skåpet står en hög med gamla askar som innehåller roliga knappar från mormor, farmor, mamma och mig, band, spetsar och annat kul.
Känner mig riktigt nöjd. Dessutom går jag och väntar på ett paket fyllt med papper som jag beställt inför lite vårarbete. Jag är ledig i morgon så jag hoppas det kommer då så jag kan sätta igång.

3 kommentarer:

Petraso sa...

Vilket smart skåp!!!

Anonym sa...

Hej Vännen!

Ååhh så sugen jag blir på att pyssla, men som du vet ska jag ju snart börja sticka....kan knappt vänta. Vi ses snart!

Kram
Dorthe

Saawan sa...

Wow så smart, vilken mysig liten hörna det blev!